06 juli 2015

Kronblom som regnmätare


Nu har Kronblom haft några dagars välbehövlig semester! Han har annars fått jobba hårt i sommar, inget latande på sofflocket här inte...

Idag är det återigen svalare. Skönt tycker jag som inte riktigt kan med 30 graders värme.
Skulle helst vilja hålla till i vårt svala, sköna garage och inte behöva gå ut i den stekande solen...



Blåsten idag har fått min fina röda flammentanz-ros att välta. Med spaljé och allt! Och innan jag hann att rädda den hade så klart gräsklipparrobot Robban varit framme och tuggat...


2 kommentarer:

myrica sa...

Så vackra dom rosorna är, jag har några lika runt om här o,och jag blir lika glad varje gång dom blommar och med många blommor oxå,.
Ja det nästa storma här, jag såg flera pinnar från träden ligga här på mattan,
det kan väl vara lite måtta på allt, vi får hoppas på sol och lagom värme,
Ha en fin dag
kram

Min plats i solen sa...

Kronblom får mig alltid att tänka på mormor och morfar som alltid läste Kronblom. :)Jag håller med dig, 30 grader varmt är inget jag är så förtjust i. Lite för varmt för min del. Men dagens 20 grader och solsken har varit helt perfekt. :)

Ta hand om dig vännen och så hoppas jag att du njuter av sköna sommardagar.♥

Kram Lotta